Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Представяне | Да имаш СПА не е предимство. Да нямаш СПА е вече недостатък

Да имаш СПА не е предимство. Да нямаш СПА е вече недостатък

Автор: Ани Фратева, заместник-директор на "Новиз" АД

"Наличието на СПА център помага на хотелите да повишат своята конкурентноспособност. Много тризвездни хотели днес се стремят да предлагат услугите и качеството на четиризвездните, да бъдат като тях привлекателни за платежоспособните клиентите, без да са излишно скъпи. СПА не е единственото в този смисъл решение, но е вече сред задължителните. От своя страна четиризвездните имат шанса да "бият" петзвездните, не само с цени, но и с атмосфера. А петзвездните пък са тези, които не могат да си позволят изоставане от световната мода, включително и в областта на СПА технологиите. Изводът е повече от ясен: Без СПА не може!". Това твърди Ани Фратева, заместник директор на Новиз АД. Новиз е пловдивска фирма, представляваща на българския пазар американската компания Sybaritic – световен лидер в областта на козметично оборудване и продукти за медикал СПА. Американското лого може да бъде срещнато в най-престижните СПА центрове и хотели в 55 страни по света. Продуктовото портфолио на Сайбъретик включва апаратура и козметика както за спа-хотели, така и за медицински и рехабилитационни центрове: водни спа-капсули, капсули с оксигенотерапия и хромотерапия, лазери, радиочестотни апарати, апарати за фототерапии и други.

По традиция хотелиерската индустрия разчита на печалби от продажба главно на стаи и ресторантьорски услуги. Конкуренцията преди няколко години принуди повечето хотелиери да предлагат към нощувките и допълнителни, но безплатни услуги – сауна, парна баня, хамам, басейн или джакузи. Хотелиерите платиха този своеобразен "маркетингов данък", направиха съответните инвестиции и станаха по-предпочитани. Но когато на стадиона всички станат на крака, отново никой не вижда по-добре. Туристите свикнаха с удобствата. И понеже днес вече всеки добър хотел предлага тези екстри, от такава "безплатност" особен смисъл за хотелиерите няма. Нерешен остава главният въпрос: как да се печели повече? Как туристът да похарчи пари не само за нощувка и храна, но и за нещо друго, което няма как да е безплатно. И тук един от адекватните и модерни отговори е "СПА". Защото един СПА център в хотел дава две главни ползи: първо, туристите остават по-доволни и, второ, хотелиерът печели повече от техния престой.

На въпроса ми доколко това е лесно постижимо, Ани Фратева отговаря, че нито е трудно, нито толкова скъпо един хотел да предложи на своите гости комплекс или система от иновативни терапии за лице и тяло. Практиката показва, че особено популярни и високодоходни са медико-естетичните процедури за лице – лифтинг, подмладяващи процедури, премахване на петна, лечение на акне. Те се продават с голям ценови марж, предполагат пакет услуги – настаняване (поне за 2 седмици), хранене, терапии. България на този пазар е силно конкурентна – отлични хотелски бази, добре подготвени дерматолози и терапевти, по-добри, в сравнение с европейските страни, цени на туристическите пакета.

Логистиката на един спа център не е толкова сложна, още повече – Sybaritic предлагат изключителни възможности за обучение и тренинг. Тренерите са лекари, козметици, дермоспециалисти, маркетолози. Ежегодно се провеждат Sybaritics Days, по време на които се представят новостите в медикал-СПА услугите.

"За хотелските СПА центрове разработваме специални спа-менюта и системи терапии, съобразени със спецификата на клиентелата. Ние печелим тогава, когато печелят нашите партньори. Хотелските спа центрове са една вярна и ефективна формула.", завършва разговора г-жа Фратева.



Дискусия2 коментара+
Анонимен потребител
от Илчев Анонимен, 21 октомври 2009, 12:14 1 Намирате този коментар за неуместен?

Г-жо Фратева,
не знам къде видяхте, че България е конкурентна със СПА центровете и услугите в тях? Ако ми посочите повече от 15 СПА центъра в България /качествени/ аз ще стана космонавт! Освен центровете на В.Кесаровска, Шарлопов и СПА центъра на Балнеохотела в Поморие, другите трудно могат да се нарекат СПА център! Аз мога да Ви посоча минимум 100, които нямат нищо общо със СПА център, а се рекламират по този начин! Докато не се въведат единни изисквания и комисия от професионалисти, които да дават лиценз за СПА центрове на базата на предлаганите СПА процедури и квалификацията на персонала, просто забравете за конкуренция и качество! Всеки си прави СПА центрове по негови си някакви виждания, които нямат нищо общо със СПА център!

Анонимен потребител
от Весела Игнатова Анонимен, 21 януари 2011, 18:05 2 Намирате този коментар за неуместен?

Ето, кой ще Ви даде насоки - ИНТЕРСПА - Елза Зарева.


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly