Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Форум | Хотели | В търсенето на таланти

В търсенето на таланти

Дискусия26 коментара+
Анонимен потребител
от Сергей Стоянов Анонимен, 20 август 2006, 19:49 Намирате дискусията за неуместна?

В продължение на предишната тема: „Как се грижите за персонала си?” бих желал да допълня темата с още няколко въпроса, касаещи подбора на персонал.

Като мениджър хотел, Вие сте отговорни за подбора на талантливи мениджъри и персонал, както и за намирането на най-подходящите начини да ги задържите. Намирането на правилните хора се е превърнало за мнозина в доста досадно занимание, което разваля настроението, само щом си помислите за това. От друга гледна точка, в днешните условия на конкуренция, всеки управител или собственик на хотел търси мениджъри с необходимия и комплексен опит, за да може да излезе „гърди напред” пред останалите в бранша. Не помага на нещата обаче факта, че заради постоянно намаляващия брой работна ръка, придържането към установените високите стандарти е все по-трудно.

И така, точно какви качества търсите, когато наемате човек на мениджърска позиция? Несъмнено, някой който да е тимов играч, а не индивидуалист, да притежава необходимите лидерски умения, да знае как да „поема” удари над и под кръста, като същевременно да има необходимата човечност и умението да обучава и тренира подчинените си. Какво още би било необходимо? Да притежава нужната гъвкавост по отношение работното време, сезонността и постоянно променящата се конюнктура и т.н.? Или може би техническите параметри, не са от такова голямо значение, а по-важното е той или тя да имат способността да се впишат във Вашата фирмена култура и да прегърнат философията Ви, като всичко останало ще си застане на местата с времето?
Каквото и да търсите, е ясно, е не трябва да се задоволявате с ниво по-ниско, от това, което търсите.

Кой прави същинските интервюта при Вас? Прави ли са тези колеги, които не разчитат единствено на собственото си мнение, а провеждат интервютата заедно с един или двама мениджъри от други отдели?
Правите ли необходимите постъпки за да подчертаете, че кандидата за позицията ще има възможности за развитие, след като се присъедини към екипа?
Не на последно място, дали подбора на персонал е част от стратегията Ви за задържане на талантливите служители? Как им предавате чувството, че са ценни и необходими? Изразявате ли публично признанието си за приносът им, където и когато е възможно и необходимо? До каква степен делегирате права, освен задължения? Удържате ли на обещанията си?

Ще ми е интересно да прочета Вашите подходи и досегашен опит, които могат да са в подкрепа на общоприетите „добри практики” или да е иновативни, до които сте стигнали сами и работят добре във вашият случай.

Анонимен потребител
от Кольо Стратиев Анонимен, 03 ноември 2006, 20:42 1 Намирате този коментар за неуместен?

Лесно е когато си в София, Варна или Пловдив. Аз имам ханче в селце в Сливенския балкан и имам двама местни служители, а другите са от Сливен (40 км)и ги карам и връщам всеки ден. Това, плюс по-голямата надница са само част от грижите които имам с тях. Чувствам, че това с по-големите надници не е най-сполучливия подход за задържане на персонал и мотивирането им.
Бих желал да чуя мнения на колеги с подобни предизвикателства.

Анонимен потребител
от GGeorgiev Анонимен, 28 януари 2007, 20:12 2 Намирате този коментар за неуместен?

Здравеите Кольо Стратиев,

Прав сте ,че не само с добро заплащане се задържа добриат персонал трябва и нужното отношение.
Преди години сам работил и за едните сини очи,но незабравяите ,че най добрата мотивациа е ДОБРОТО(не прекаленото) възнаграждение.Друга истина няма.А ,ако има моля споделете...

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 01 март 2007, 19:55 3 Намирате този коментар за неуместен?

съгласен съм, че доброто възнаграждение е важно, но по важното е всички управители и собственици на хотели да са готови и да поемат малко рискове като наемат и не 4ак толкова опитни хора, стига те да са пълни с идеи и да са с ясна концепция какво да е работиш в сферата на Туризма. Лошото освен това е че непрекъснато се слагат изисквания 5 години, 3 години минимален опит (като управител) хора събудете се, скоро тея старци дето имат тоя опит ще са измрели отдавна и няма да има въобще хора с опит. дайте път на младите кадри като мене защото смятам че нямайки предвид само себе си има доста хора с голям потенциал а на тях никои не дава шанс да станат управители само заради това че нямали минимум 3 години управленски опит.и така важното е не само заплатата ами и шанса да бъда и повече от сервитъор или рецепционист. шанса да се издигна.

Анонимен потребител
от Сергей Стоянов Анонимен, 04 март 2007, 21:50 4 Намирате този коментар за неуместен?

Здравейте Константин.
Определено съм съгласен, че не винаги най-важния и решаващ фактор при подбора и назначаването на персонал, е бъдещото заплащане. Погледнато през очите на кандидатстващите за длъжността, ред фактори са от значение. За моя радост, се срещат хора, които биха желали да станат част от екипа, за да научат повече, да споделят успеха на даден хотел или ресторант и най-общо казано за да се развият личностно и професионално.

Много добър пример затова могат да бъдат младите момчета и момичета, които желаят да се превърнат в истински професионални готвачи. Който и именит готвач да вземем за пример, от която и да е точка на сфета, било то Ferran Adria от El Bulli или Heston Blumenthal от The Fat Duck - главни готвачи и създатели на именитете си ресторанти, то положението е едно и също. Младежите кандидатстват на работа при тях, ясно осъзнавайки, че ще работят шест месеца или година, без възнаграждение. Желаещите са от цял свят и конкуренцията е на много високо ниво. След щателен подбор, както се казва, един на сто получава възможността да „чиракува”. В замяна на това „щастливците” имат шанса да научат неща, които не се учат в колежите и ще им бъдат от полза в бъдещите им кариери, както и надеждата, че един ден могат и те да станат толкова успели и дори световно известни.

При все това, че в у нас това още не практика, моето мнение, че освен атрактивен пакет работодателите, както казах и преди, трябва да са наясно и да са обмислили възможностите за израстване на всеки член от персонала. Така че, когато им бъде зададен въпроса (а дори и да не бъде), да могат да представят на потенциалния кандидат пътя за развитие.

Анонимен потребител
от Стоян Щерев Анонимен, 04 март 2007, 22:23 5 Намирате този коментар за неуместен?

Господин Сергей Стоянов, напълно съм съгласен с вашето мнение. Аз съм студент специалност туризъм и работя в хотел. Това което трябва да разберат днешните собственици на хотели ресторанти и т.н. е, че не може само да се иска, а трябва и да се дава. Не можем да се раждаме с опит, трябва от някъде да го придобием, въпреки че първо трябва да получим необходимите знания, все пак мениджър не се става ей така. Мисля че това което куца при набирането на персонала е, че хотелиера или собственика излага на преден план само своите изисквания без да предостави на бъдещият си сътрудник нищо в замяна освен заплата и пренебрегва факта, че единственият по-голям стимул от паричното заплащане е издигането в иерархията в службата и получаването на съответно по-голямо заплащане, привилегии и удовлетворение от работата. Много са малко хотелите с такива програми, в които е заложено първоначално обучение на персонала и понататъшно издигане на ръководни постове, като възможността за това повишение да е заложено още при назначаването. Хотелиери и собственици - дайте ни за какво да се борим и ще видите, че ще се намерят млади и амбициозни кадри, които ще са готови да правят пари за вас и ще го правят не по зле от тези с 20 год. стаж.

Доколкото имам някакъв стаж в областта на хотелиерството (1,5-2 години) мога да кажа, че до момента не съм срещнал работодател, който да каже по време на интервюто - "Ние предлагаме ... . Винаги има изисквания, пак изисквания и сам изисквания (естествено има и изключения). Работя в средно голяма българска хотелиерска верига, основно базирана в София. Всеки, който започва работа в нея винаги е доста ентусиазиран, но постепенно осъзнава, че все пак живеем и работим в България и че тук стимули като човешко отношение, стимулираща добрата производителност на труда работна залата (варираща), добри условия на труд и т.н. просто липсват. Да не говорим, че лица без никаква квалификация, показващи слаби резултати, заемат същата длъжност в групо противоречие с кодекса на труда ...

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 09 март 2007, 18:29 7 Намирате този коментар за неуместен?

Да чудесно е че разговора се завъртя в тази посока. съгласен съм с мненията изказани по горе. няма две мнения по въпроса че сегашните собственици нещо май още не са узряли за това ниво на мислене. максимата е съвсем проста за да печелищ трябва да инвестиращ а не като повечето собственици в България които си казват "давай построих - хотел, ресторант и сега вече няма в какво повече да инвестирам". и това е грещката. тук обаче искам да се обърна към държавата и нейните институция. кога ще се въведат ясни закони и критерии - като минимална работна заплата и прагове за различните длъжности ( срамота е да работищ на рецепция и да те осигуряват на минимална работна заплата на колкото и камериерките). доскоро даже работих в хотел в които само и само за да не се прецакат собствениците ни пишеха информатори- регистратори и хоп осигуровки на основа 170 лева. и за да допълня за да се подисгурят новите закони трябва да се създаде и независима институция за контрол на тези закони и мерки за изпълнението им - като внезапни проверки, санкции за нарущителите, стимулиране на фирмите инвестиращи в персонала си. това е ако някой може да допълни нещо нека да каже своето мнение.

Въпросните прагове за отделните длъжности така или иначе съществуват ... проблемът е че с определянето им (210лв за администратори) държавата за пореден път показва, че туризмът НЕ е приоритетен отрасъл от икономиката ни ... Изпълнителната власт показва своята неспособност да контролира големите капитали в този бранш и да защитава по най-елементарният начин работещите в него. "Внезапни" проверки и в момента има, но ефектът от тях е нулев!

Анонимен потребител
от Сергей Стоянов Анонимен, 17 март 2007, 19:21 9 Намирате този коментар за неуместен?

Четях с голям интерес последните коментари по темата и мисля, че хващам настроението на недоволство и критика, течащо в посока работодатели основно и.. дори държавата!

И докато не мога да не се съглася с тезата, че все още има голям брой работодатели, които впечaтляват с подхода си (или липсата на такъв), непрофесионализма си или индиферентността си към развитието на персонала, то не мога и да не отбележа, че промяна в това отношение има. Говоря от личен опит използвайки наблюденията си от последните десет години. Все повече нараства броя на мениджърите и собствениците, които по един или друг начин желаят да развиват уменията и познанията на подчинените си. Затова ги пращат в чужбина и България на опознавателни турове, туристически борси, изучаване на език, преминаване на практически курс, участие в борса и/или състезание и организират тренинги. Като допълнение, им плащат сериозни заплати и често осигуряват т.нар. социални придобивки (автомобил, жилищен кредит, телефон и т.н.), които да позволяват на подчинените им да се чувстват комфортно в обществото и горди от факта, че работят за дадената фирма.

Без по никакъв начин да прозвучи като нападка, трябва да отбележа, че има две ваши съждения, които считам се нуждаят от допълнителен коментар. Първо, нечия квалификация (или липсата на такава) и заеманата длъжност или позиция нямат нищо общо. Което означава, че има хора без никакво релевантно образование в туризма, хотелиерство или ресторантьорство, които умеят и са доказали, че могат да управляват големи обекти и да правят пари, и създават колективи и имидж на компанията.

Другото е, че вашият опит (1,5-2 години) , може би не е твърде достатъчен, за да сте успели да натрупате сериозни наблюдения в хотелиерската сфера и говорите за хотелиерството в България, като цяло. Допълнително, опита ви (от едно или две работни места) може би не ви дава правото да правите такива категорични изказвания, мерейки всички хотелиери с един аршин. Нямате представа, на колко много хора услията умаловажавате по този начин.

Нека завърша, казвайки, че никой не трябва да забравя нито за миг, че процеса е двупосочен! Както от вас е изисква, така и вие изисквайте, но бъдете много сигурни, че имате какво дададете в замяна.

Господин Стоянов, моето уважение към вас, защото съм имал възможността да разбера че вие сте човек, който не е "вчерашен" в хотелиерството, но вие се опитвате да представите на читателите тезата си, че това дали даден служител има подходящото образование или го няма - извършва същата работа. Да но не е така. Не е така, защото има колеги за които е непонятно значението на думите ваучер(какво представлява, как се получава и т.н.), туроператор и турагент (разликата между тях) и т.н. Тези знания се получават на определени места. Специалностите в тези учреждения са създадени именно с тази цел, а именно - получаване не специални знания в тази сфера. А колкото до това какъв опит имаме тези които пишем в този форум. Това че сме работили само при 1-2ма работодателя, в никакъв случай не означава, че нямаме право да правим коментари за целия бранш. Защото ние не живеем изолирано и от колеги в други хотели сме запознати, че и при тях условията за труд са подобни. А с няколко проведени тренинга или team-building-а неможе да кажете, че се повишава квалификацията ни.... А за коли, кредити за жилища ... в THR Consulting може и да дават, но в хотелиерсвото може би право на такива привилегии имат право под половин процент от работещите

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 04 април 2007, 00:33 11 Намирате този коментар за неуместен?

съгласен съм с мнението на младата надежда, че това кой колко години е работил в туризма не е най надеждната мярка за преценка на това кой колко разбира и колко е наясно с обстановката в тази сфера. никой не оспорва че и двете страни и работодатели и работници трябва да дават. и г-н Стоянов повярвайте за да се излъчва този негативизъм по посока работодатели и институции в държавата явно има някаква причина(И). и според мен тази причина не е отдавна заучения навик на Българина само да се оплаква и да търси виновни. според мен Криворазбраната демокрация и това че хора който нищо общо нямат с туризма и разни мутри взеха че направиха хотели създаде един изроден туризъм. не е нормално хора като тази Росица Новева (сегашната участничка в вип брадър) там да е във верига като Кемпински Зографски ето ви един пример как една жена алкохолик е заела позиция на горните етажи. да не ви казвам аз в моят професинален опит как съм се убедил че в България кой не става за друго и айде има малко капител и строи хотелчета, ресторантчета и хоп после се бие в гърдите. а персонала горкияза него никой не мисли щото собственика иска накрая на деня само оборота да вижда ама за добро заплащане и обучение на персонала и дума не може да става.

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 04 април 2007, 00:50 12 Намирате този коментар за неуместен?

досега за скромните ми години професионален опит съм имал какви ли не контакти - шефове на тур агенции, туроператори, собственици на хотели, ресторанти и мога да кажа едно все още трудът в тази сфера не е оценен, както трябва. може би г-н Стоянов говори от опит и е прав че има и такива които се грижат за персонала си но нека да не забравяме че все още поне 70% от работодателите не го правят. ако не вярвате погледнете обявите за работа. първо ми кажете в колко от тях е обявено че има обучение (и ако има доколко то е проведено правилно) пък и забележете какви възнграждения обявяват някои работодатели 300-400 лева за морето за длъжност администратор. това е смешно. в градове като Пловдив например един администратор хотел не взема повече от 300 лева. само в един два хотела заплатите са малко по високи, а да не кажа че обучение въобще липсва. а да не ви казвам когато спечелих един конкурс за управител на един СПА център в Хисар каква заплата ми предложиха и как собственика ми се изсмя когато му казах че тези който ще назнача в СПА центъра трябва да преминат обучение. той просто ми каза абе ти луд ли си не им трябва обучение те ко толкова има за един масаж да учат. айде пак си помислете че мога поне още 5 примера сега да ви дам от личен опит само а да не ви казвам колко мой колеги от същата сфера имат същите проблеми. нека всеки сам си прави изводите и да си каже мнението.

Анонимен потребител
от Николай Анонимен, 09 април 2007, 10:22 13 Намирате този коментар за неуместен?

Хубаво, е че тук се дават мнения и от двете страни. В случая аз ще пиша от позицията на работодател, но съм бил и служител. Ние предлагаме всичко възможно, за да се чувства мениджърът на хотела комфортно - висока заплата и бонуси, поемане на всички възможни разходи, т.е. човекът ще спестява ако иска, неограничени правомощия по отношение на управлението на комплекса, избор на персонал лично от него, растеж в кариерата и пр. Отношението към него е чисто професионално и се изисква единствено положителен резултат от дейността, естествено над определени цифри. За какво повече да мечтае един мениджър на хотел? За акционер в Хилтън? Първият въпрос, задаван на всеки, когото интервюираме, е "Какви са Вашите амбиции в кариерата?" В България явно всеки си мисли, че за една-две години трябва да стане милионер и към края на първата година заявява, че е демотивиран, поради хиляди причини. Изправяме се пред много труден избор - да наемеш свръхамбициозен мениджър или пък такъв, който заставайки начело на среден хотел ще си мисли, че повече от това не може да постигне. В този форум никой не казва докъде иска да се развива. Ако някой служител си мисли, че на собственика му е много лесно да ръководи подобен бизнес, моля, нека го ръководи сам. Отношението към работодателя също трябва да е подобаващо и не се изразява само в усмивки и сервилничене. Най-добре отношението се котира когато има отлични резултати от дейността и самият служител изисква повишение.

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 12 април 2007, 12:17 14 Намирате този коментар за неуместен?

Николай здравей, радвам се че най после че виждам и твоята гледна точка тук. наистина си прав че за да искаш трябва да покажеш че можеш да постигаш резултати. Какво ме накара да ти отговоря на мнението ти е въпроса ти "Първият въпрос, задаван на всеки, когото интервюираме, е "Какви са Вашите амбиции в кариерата?" и ето ще ти дам моят отговор: аз сам по себе си съм млад образован човек, който не мисли че е научил всичко напротив има още много да уча. какво искам да постигна в кариерата си ли? това е е важното и то е освен че искам да съм платен добре искам да се развивам като мениджър и да и да имам възможност да раста и във йерархията и в знанията си. Искам да подчертая че не само заплатата е най важното за мен показвал съм го в не едно и две мнение изказани преди време. и от тук искам да отправя послание към всички работодатели: "Не си мислете че искаме само високи заплати и малко работа. Напротив искаме ние с нашите знания и нови идеи и вие с вашия капитал да създадем една работеща машина за печалба и тя да да бъде за пример на всички останали конкуренти. под работеща машина имам предвид организация (хотел,ресторант, тур. оператор) който да функционира ефективно да печели от дейноста си и винаги да бъде една крачка напред в развитието си.

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 12 април 2007, 13:19 15 Намирате този коментар за неуместен?

Николай между другото ще се радвам да оставиш някакви кординати за да гостуваме на твоят хотел и да видим как работи и какво е качеството на обслужване там. Ако имаш желание пиши на vivaplus@abv.bg . ще се радвам да имам възможността да се запозная с организацията на работа при вас.
P.S. Съжалявам за правописните грешки в предишното ми включване. Понякога бързото писане има изненадващи резултати :)

Анонимен потребител
от Сергей Стоянов Анонимен, 01 май 2007, 22:23 16 Намирате този коментар за неуместен?

Благодаря на всички, които изразиха мненията си по-горе. Съгласен или не, аз се радвам, че се получава дискусия, като единствено съжелявам, че не чуваме достатъчно мнения на работодатели и мениджъри, които съм сигурен, че имат какво да кажат по темата. Ако желаете да останете анонимен, така да бъде (макар че предпочитаме да знаем от кого получаваме мнението), но нищо не ви спира да изкажете и дадете своята гледна точка.

Има още един аспект, който до момента не е споменаван в дискусията и който играе ключова роля, както при привличането на служители, така и при задържането им. Най-общо мога да го нарека Фирмена Култура. Адресирам работодатели и мениджъри и ви окуражавам да изразите възгледи.

Та каква роля играе фирмената култура в процеса на подбор, мотивиране и задържане на стойностен персонал във вашият хотел, верига и фирма като цяло? Фирмената култура, вярвам всички ще се съгласят, се свързва с това, какво мислят за нея собствениците й, мениджърите, служителите и какви норми на поведение имат. С други думи, един от най-важните аспекти на фирмената култура е разбирането, споделяно от мениджъри и служители, касаещо най-общо казано поведението и неговите последствия. Така например, ако служителите вярват, че ще бъдат наказани за посочването на грешки и пропуски (в резултат на действия предприети от собственик/мениджър), то те може би няма да споделят нищо с вас, дори и ако ги питате. Подобно, ако подчинениете ви искрено вярват, че техният принос е оценяван, то шансовете са големи, че дребни пропуски по отношение заплащане, компенсация и облаги, ще бъдат опростени.

Основната взаимовръзка между културата и подбота на персонала е асоциацията, която поражда дадената фирма, когато става въпрос за привличане, подбор и задържане на служители. По отношение привличане, културата се свързва с имиджа на фирмата и бъдещите и планове. Фирмите приемащи насериозно фирмената си култура, я промотират активно на потенциалните си служители. Това не само дава ясна представа на кандидатите за тяхното бъдеще в определена фирма, но и мотивира онези, които споделят подобни разбирания и ги убеждава, че те ще намерят своето развитие в конкретната фирма.

В изследване от Великобритания извършено през месец февруари (за съжаление подобни изследвания не се правят още в България) показва, че завършващите колеж и университет, приемат средно 7% по-ниско първоначално възнаграждение от фирми, чиито фирмени култури одобряват, приемат и оценяват. Същото изследване отбелязва, че когато хората се присъединяват към дадена компания, те очакват от нея определена фирмена култура. Когато са се излъгали и очакванията се разминават драстично, хората рано или късно напускат.

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 04 май 2007, 15:59 17 Намирате този коментар за неуместен?

Работодатели ние сме тук чакаме ви :)а вие къде сте? Знам че сте заети да се грижите за бизнеса си, но ние ще се радваме да споделите вашето мнение тук и да можем да обсъдим някои аспекти относно сферата Човешки ресурси, която е съществено важна за бизнеса ви.

Анонимен потребител
от СТЕФАНА БОЖКОВА Анонимен, 05 май 2007, 13:56 18 Намирате този коментар за неуместен?

СЛУЧАИНО ПОПАДНАХ НА ТАЗИ ДИСКУСИЯ.И МЕ ЗАИНТЕРСУВА.ЩЕ СПОДЕЛЯ МНЕНИЕТО И С ДВЕТЕ СТРАНИ.АЗ САМ УПРАВИТЕЛ.РАБОТЯ В КАФЕ.ЗА ГРАДА КАФЕТО Е ДОСТА УСПЯВАЩО.ЗА МОЙ КЪСМЕТ ПОПАДНАХ НА РАБОТОДАТЕЛИ,КОИТО МИ ИМАТ ПЪЛНО ДОВЕРИЕ,СЛУЖИТЕЛИТЕ СА МНОГО ДОБРЕ ЗАПЛАТЕНИ.РАЗБИРА СЕ РАЗМЕРА НА ТЯХНАТА ЗАПЛАТА Е ИЗЦЯЛО ОПРЕДЕЛЕН ОТ МЕН.ТАЙНАТА НА УСПЕХА Е В ТОВА ДА СЪЗДАДЕШ ЕКИП,НО ТОЖА СЕ ОТДАВА НЕ НА ВСЕКИ И НЕ ЗАВИСИ ОТ ТОВА ,КАКВО ОБРАЗОВАНИЕ ИМАШ.ИСКАМ ДА ПОПИТАМ ,КОЛКО ОТ РЪКОВОДИТЕЛИТЕ УПРАВЛЯВАТ И СЪС СЪРЦЕТО СИ.АЗ САМАТА САМ ЗАВЪРШИЛА ПСИХОЛОГИЯ.ПРЕДИ ДА ЗАПОЧНА РАБОТА НА ТАЗИ ДЛЪЖНОСТ БЯХ СЕРВИТЬОР,НА КОРАБ 4 ГОДИНИ,А 2 ГОДИНИ В ЕДИН ХОТЕЛ В БЪЛГАРИЯ.ОТНОСНО КАРИЕРАТА СИ НЕ МЕЧТАЯ ДА САМ АКЦИОНЕР В ХИЛТЪН.ПРОСТО НЕ ЖЕЛАЯ ДА СПИРАМ ДА СЕ РАЗВИВАМ.АКО НЯКОЙ ЖЕЛАЕ ДА ОБМЕНИМ МНЕНИЯ МОЖЕ ДА СЕ СВЪРЖЕ С МЕН.stefanabojkova@abv.bg

Ами пич, осигури им някакви забавления - фирмени уикенди, почивки, разни такива неща. Изван всички бонуси и хонорари и надници. Заведи ги за два дни на ядене и пиени - тийм билдинг. Прави го по-често и всичко ще ти е ок. От опит го знам, а и фирма мога да ти прероръчам - www.teambuildingbg.com.тел - 0878 48 48 65

Привет на всички участници в този форум! Радвам се, че има място, където ние - заетите в туризма можем да обменяме мнения,идеи, да изказваме становища.Честно казано, не мога да заема ничия страна в настоящата дискусия. Аз съм в този бранш от 10 години, познавам различни работодатели, но не мога да ги поставя под общ знаменател и да ги охарактеризирам като "добри" или "лоши". Работодателите са хора, а хората са различни. Има и добри, има и лоши сред тях. 7 години съм работила на едно място, където наистина се полагаше грижа за персонала - заслужилите растяха в йерархията,раздаваха се бонуси, парични и предметни награди за "най-добрите", от време на време дори се повишаваха и заплатите, няколко пъти в годината се организираха големи фирмени тържества и тиймбилдинги, а по време на грипни епидемии дори се раздаваха витамини!!! Нямаше тркучество - имаше сплотени екипи, които се справяха с възникналите проблеми още в зародиш. Едновременно с това Ние - Мениджърите се бяхме срастнали с фирмата - обичахме работата си, държахме на нея, стремяхме се да даваме все повече и повече от себе си в името на просперитете на Компанията! Чувствахме се удовлетворени!Това наистина се дължеше на ДОБРАТА КОРПОРАТИВНА КУЛТУРА, възприета и следвана от години. Лощото беше това, че Мениджърският екип на компанията беше толкова преангажиран в динамичния работен процес /защото всеки от нас изпълняваше по няколко длъжности/, че нямаше физическата възможност да присъства на регулярно организираните семинари, обучения и срещи на професионалисти. Човек, обаче, интересува ли се от новостите, от тенденциите в развитието на тур. бизнес, е способен да се усъвършенства сам. Аз също нямах възможност за периодични отсъствия от работното място, но тъй като съм любознателна се ровех през свободното си време в нета,четях книги и списания, чужда литература, комуникирах непрекъснато с мои колеги от Европа и Света, за да съм винаги "в час" със съвременните тенденции в туризма.
Който търси - намира! Който желае да се развива професионално, не трябва само да се уповава на своя работодател, а да проявява самоинициатива, любознателност и да се стреми към самоусъвършенстване! Всичко не може да бъде поднесено на готово! Плюс на съвременното общество е наличието на непресъхващи източници на информация - Интернет например! Моят призив към всички млади специалисти в бранша е: Интересувайте се, четете, самообразовайте се, допитвайте се до по-опитните! Развивайте се независимо, а каквото Ви се предостави от фирмата, в която работите, нека бъде само допълнение и надграждане на вашите знания!

Анонимен потребител
от анонимен Анонимен, 20 ноември 2009, 21:32 21 Намирате този коментар за неуместен?

Искам да изкажа моето становище конкретно от един такъв работодател.Този г-не като работодателна верига магазини Абсолют ПЛЮС от гр Левски с два малки и един огромно голям -е поне за този град -магазин.Ако ви кажа какво текучество има там ако ви кажа какво мошеничество има ако взема да описвам всичко каквото става там сигурно няма да ми стигне времето .Какви далавери стават колко ведомости се разтварят има една за работниците има друга за пред инспекция на труда .Работиш години а нямаш осигуровки никакви работиш 10-12ч с по 15-20м почивка работиш с години без грам отпуска и този човек не се плаши от нищо всичко му е на ред .Няма ли инспекция на труда няма ли кой да направи проверки защо си затварят очите пред такива не реални неща .Защо г-да проверяващи не си направите труда и да направите една добра проверка и в най скоро време разнищете нещата .

Анонимен потребител
от анонимен Анонимен, 20 ноември 2009, 21:32 22 Намирате този коментар за неуместен?

Искам да изкажа моето становище конкретно от един такъв работодател.Този г-не като работодателна верига магазини Абсолют ПЛЮС от гр Левски с два малки и един огромно голям -е поне за този град -магазин.Ако ви кажа какво текучество има там ако ви кажа какво мошеничество има ако взема да описвам всичко каквото става там сигурно няма да ми стигне времето .Какви далавери стават колко ведомости се разтварят има една за работниците има друга за пред инспекция на труда .Работиш години а нямаш осигуровки никакви работиш 10-12ч с по 15-20м почивка работиш с години без грам отпуска и този човек не се плаши от нищо всичко му е на ред .Няма ли инспекция на труда няма ли кой да направи проверки защо си затварят очите пред такива не реални неща .Защо г-да проверяващи не си направите труда и да направите една добра проверка и в най скоро време разнищете нещата .

Анонимен потребител
от 4ун4о Анонимен, 29 ноември 2009, 17:37 23 Намирате този коментар за неуместен?

Почти всеки собственик търси хора за управители без опит,по млади,неопитни и лесно манипулиращи се.

Анонимен потребител
от aym Анонимен, 06 юли 2010, 18:49 24 Намирате този коментар за неуместен?

ako ne e zapoznat rabotata kato kompleksen ili hotelski upravitel ne e leka ot nego se iziskvat bezbroi neshta i nai ve4e visoki rezultati taka 4e spored men e normalno i za tazi dlajnost horata da iskat visoka zaplata drug e vaprosa kakvo vie o4akvate ot kompleksa si.


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly