Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Форум | Хотели | Как се грижите за персонала си?

Как се грижите за персонала си?

Дискусия15 коментара+
Анонимен потребител
от Сергей Стоянов Анонимен, 10 август 2006, 22:46 Намирате дискусията за неуместна?

Проблемите с персонала сякаш не подминават никого! Имате недостиг на персонал, пускате постоянно обяви, но кандидатите, които идват не са това което желаете и в крайна сметка сте принудени да правите компромиси.. Звучи ли Ви познато?
Всичко започва от самият подбор. Кой прави товапри Вас? Справяте се сами някак, имате специализиран човек или отдел, или използвате услугите на професионална фирма?
Когато напусне служител и търсите замяна, то бързате да запълните празнината, макар и понякога с цената на компромис , търсите достоен заместник или винаги търсите служител, по-добър от предишния?
Какъв е имиджа Ви на работодател? Имате ли нужния и здравословен поток от кандидати, желаещи да работят при Вас? Какво правите за да сте мястото, където всеки иска да бъде и да работи?
Среда в която хората са вдъхновени, работят усилено и се чувстват оценени, често се асоциира с възможности за усъвършенстване и разтеж в йерархията. Какви индивидуални и групови тренинги осигурявате на персонала си?

Каква система на поощрение сте въвели? Или с други думи, как мотивирате персонала си не само да работи по-усърдно, но и да се задържи при Вас по-дълго от обичайните няколко месеца?

С нетърпение очаквам коментарите и отговорите Ви!

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 04 април 2007, 00:17 1 Намирате този коментар за неуместен?

Явно тези които трябва да се грижат за персонала не четат форума :) иначе въпроса е повече от актуален. много би ми се искало да видя мнение на работодател в областта на туризма които да си изкаже позицията тук.

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 30 април 2007, 21:22 2 Намирате този коментар за неуместен?

Отправям апел към работодателите да си напишат мнението тук, за да може да обсъдим една доста гореща тема, а именно как се грижите за персонала си? Пращате ли ги на обучение? Възнаграждавате ли ги когато се справят добре с задачите си? Повишавате ли тези които заслужават? Какви са вашите критерии за оценка на работата на персонала?

Анонимен потребител
от Тотка Анонимен, 04 май 2007, 00:53 3 Намирате този коментар за неуместен?

Здравейте, работя в сферата на туризма, имам и такова образование, повечето ми приятели също работят в този бранш, имам някаква представа как действат работодателите в гр. Пловдив. Изобщо не полагат усилия да задържат и да поущряват персонала си. Текучеството е страшно голямо,било то заради ниски заплати или заради назначаване на наши и ваши.Колкото и да се стараеш да си вършиш работата съвестно работодателят не го забелязва. Той ти казва: "Като не ти харесва тук, отвън чакат много безработни!". Сами може да се извадите изводите как действат "BG шефовете". Много млади хора от града са се насочили да си търсят работа в чужбина. Това е от мен засега

Анонимен потребител
от Константин Анонимен, 04 май 2007, 15:52 4 Намирате този коментар за неуместен?

Радвам се че най после се завързва дискусия и по тази тема, аз като човек който също живее в Пловдив съм съгласен с Тотка относно работодателите в Пловдив. Съвсем трагично е положението по хотелите в града, казвам го защото съм работил в някои от тях, а в други съм бил на учебен стаж по време на следването ми и открито мога да заявя, че заплащането е ниско и обучение в тези хотели за персонала въобще липсва. Но все пак както и навсякъде има и изключения някои туристически агенции предлагат възможност за обучение, развитие и повишение (в заплата и длъжност). Но само някои. Сам по себе си Пловдив като град отдавна се е отказал да се развива като тур. дестинация повече се гледа на този град като промишлен и търговски център. Като съвсем малко внимание се обръща на атракциите на града - Стария град, Тепетата, АМФИТЕАТЪРА, Музей. Само Пловдивския панаир му остана на този град като атрактивна причина да бъде посетен от туристи. Това е истината. И докато не се даде приоритет на туристическия отрасъл като един от водещите за града такова ще е положението и на хотелите и на тур. агенциите и т.н. А за равнището на заплатите в тази сфера да не говорим.

Анонимен потребител
от Тотка Анонимен, 27 май 2007, 23:12 5 Намирате този коментар за неуместен?

Здравейте, отново се включвам в дискусията с проблемите с персонала. Защо никой от работодателите не се включва във форума? Много бих се радвала, ако някой от тях се включи и изрази своето мнение! Присъединявам се към мнението на Константин от 30.04 и аз задавам същите въпроси. Ще добавя и още един: докога в сферата на туризма ще продължаваме с ниското заплащане?

Щом в града на тепетата - Пловдив, положението с туризма е такова, а е един от големите градове, какво да Ви кажа за града на розите - Казанлък. Въпреки, че той се води за една от най-известните дестинации и че в почти всеки туристически проспект има сники на Тракийската гробница и ритуала Розобер, аз всяко лято вече трета година работя по морето, защото тук просто няма къде. Има точно 4 хотела, не повече.

Sisi

Проблема с персонала си е доста сериозен, само хора от бранша като вас могат да го оценят правилно. Аз работя на две места. И положението е същото както по-горе описаното. И на двете места се опитвам да набия в главите на собствениците, че много важно да се обръща много внимание на персонала, от гледна точка на квалификация, работна среда, заплащане и стремеж към качване по йерархията в организацията. Винаги им казвам следното:"Един хотел или комплекс не е само сграда или дестинация за туристопоток. Персонала е най-важното звено, без качествен и добре сработен един комплекс е нищо и бъдещето му е обречено на провал."
Според мен този проблем идва от следното нещо - всички собственици на хотели които до момента познавам нямат никакво образование свързано с туризма и не могат да направят правилна преценка на ситуациите, които се изправят пред тях.
За съжаление не мога да пиша повече. Но обещавам да се опитам скоро да се включа по темата пак.

Анонимен потребител
от valenik3311 Анонимен, 16 март 2008, 23:45 8 Намирате този коментар за неуместен?

Na niikoj ne mu puka za personala za6oto e sezonno i mogat na negow grab da iskarat do penciq sas takiwa zakoni kato 9m raboteni i posle borsa ,towa ne e li gawra a dragi rabotodateli towa e eksploataciq na inteligentnite i umni hora w BG koito sa prinudeni da u4at rrodninite na glupacite koito se izgiwqwat kato menageri ili 06e po lo6o na sobstwenicite na gipskartoneni strukturi nare4eni hoteli do koga da tarpim towa stresnete se za6oto skoro nqma da ima koj da wi bar6e prahta i da apalne solnicite a sami 6e tar4ite

Анонимен потребител
от valenik3311 Анонимен, 18 март 2008, 20:06 9 Намирате този коментар за неуместен?

Ne mogahme da razberem za6o g-n S.Stoqnow ne iskate da nazowawame imena i kakwo wi pre4i towa sled kato ima problemi s tezi menageri i te ne sa takiwa a sa lubownici na nqkoi i sa zabrawili kade se namirat w tozi bran6 za6o iskate da skrite pomiqrite w bran6a i imenata im.

А защо да влизат в този сайт, като имат далече по-интересни занимания, например да отидат на лов с дружинката, да седнат в някое тузарско заведение и да се хвалят колко са велики...Много са малко, собствениците на хотели с туристическо образование. Повечето от тях дори нямат висше, а се правят на велики "управленци"...уж разбират какво трябва да се направи, но не го правят. Показателно е, че никой от тях не влиза в този форум, а сигурно дори и не са чували за списание ХОРЕМАГ...т.нар. професионалисти...
А колкото до мотивиращото заплащане и поощряване, не съм чувал за такова за жалост!

МИ ПРАВЕТЕ ПОВЕЧКО КОРПОРАТИНВНИ МЕРОПИРЯТИЯ - ФИРМЕНИ УИКЕНДИ, ТИЙМ БИЛДИНГИ, ТРЕНИНГИ...ТОВА ВИНАГИ ИМА ПОЛОЖИТЕЛЕН РЕЗУЛТАТ. WWW.TEAMBUILDINGBG.COM
ЕТО И ПОДХОДЯЩА ФИРМА ЗА ТОВА, УСПЕХ!

работя като старши администратор в един хотел на морето и искам да ви споделя, че именно в този хотел не се полагат грижи за персонала. все едно сме роботи и сме създадени само за работа. заплащането също е малко. нека се замислят работодателите какво правят, защото съвсем ще останат без кадри. лично за мен аз не мисля че мога да имам някакво професионално бъдеще в България.

ani

Анонимен потребител
от Rosen Анонимен, 19 декември 2008, 18:00 13 Намирате този коментар за неуместен?

Според мен, въпросът как се грижим за персонала няма еднозначен отговор. С други думи, в една ситуация като настоящата (криза) грижите за персонала са едно и при други условия ще са друго. Така е поради обективни, а не субективни причини. Видх съвсем наскоро нов сайт за обяви за работа само в туризма. сайта е празен, но има секция "отговори" и има интересни отговори на въпроси свързани с персонала (t-rabota.com)

Анонимен потребител
от Иво Анонимен, 06 октомври 2009, 20:11 14 Намирате този коментар за неуместен?

Здравейте, мисля че темата за персонала е много актуална и ще става още по актуална за напред! Не мога да разбера какви са тези "професионалисти" които инвестират милиони в инфраструктура и след това не дават и стотинка за развитие на персонала! Скоро бях на годишната конференция на Horemag и в анкетата на края написах специална препоръка към г-жа Геловска, следващата конференция да е на тази тема! Но всъщност и в това не виждам голям смисъл след като те(собствениците)едва ли ще имат време за такова мероприятие и както беше написал някой по-горе те едва ли знаят за това списание! Тъжно е но мисля че ще се съгласите с мен!

Анонимен потребител
от Екатерина Геловска Анонимен, 12 октомври 2009, 20:05 15 Намирате този коментар за неуместен?

В отговор на поста на Иво - съжалявам за фамилиарността, обаче нямам повече информация за автора - съгласна съм с констатацията, че темата е актуална. Всъщност, винаги е била - ако погледнете, ще видите, че Сергей Стоянов я е започнал преди няколко години, но и до момента нещата не са се променили, поне не в по-добра насока.
Аз с удоволствие бих направила форум на тази тема, стига да не се превърна в поредната говорилня, от която всички си тръгват с усещане за изгубено време.
Като за начало предлагам да започнем дискусия на тази тема с конкретни идеи и предложения. Можем да ги обобщим в някой от броевете на списанието през следващата година, а ако има и конкретни предложения за форум - защо да не го проведем?


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly