Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Форум | Хотели | Моделът Trip Advisor и има ли бъдеще той?

Моделът Trip Advisor и има ли бъдеще той?

Дискусия19 коментара+

Дали ги мразим или харесваме, ревютата за пътувания и хотели съществуват. Въпросът е колко дълго този модел, генериран от потребителски оценки, действително ще издържи?
Очаквам вашите мнения във форума.

Анонимен потребител
от Димо Желев Анонимен, 21 февруари 2009, 19:13 1 Намирате този коментар за неуместен?

Наистина съществуват чуждоезични сайтове (трип адвайзър е перлата в короната може би) от т.нар. поколение travel 2.0 които за кратко време заляха туристическият информацияонен канал. Честно казано аз очаквам голямо развитие на в тази ниша и в България. За сега виждам първите лястовички - zahotelite.com и turizmo.eu

Сайтовете за оценка са наистина нещо, към което се обръщат преди да предприемат пътуване повечето съвременни туристи. Много хора се влияят и от мненията изказани в тях, но за съжаление не може да сме 100 процента сигурни, че мненията в тези сайтове са реални или не са нагласени. Все пак борбата между конкурентите може да генерира и отрицателни мнения, които да отблъснат туристи и да ги пренасочат към друг хотел/дестинация. А както всички знаем, едно негативно мнение би повлияло много повече от едно позитивно такова.

Благодаря на г-н Димо Желев и на Simeon за коментарите по тази тема.
Не е изненадващо, че според изследвания от 2007 година, 82% от потребителите индикират доверие по-скоро в мнението на други потребители, отколкото на това, което хотелът твърди за себе си. За съжаление не разполагам с данни от подобни проучвания, проведени през 2008 г., но съм почти сигурна, че картината няма да е различна.
Едно нещо е сигурно – потребителите биха искали да вярват на други потрeбители вместо на маркетинг отдела на даден хотел.
«Доверие» тук е ключовата дума. Как така даден потребител би приел оценката на един непознат за истинна и би се доверил на неговите твърдения в ревюто. Хората се различават по социално полoжение, бит, нрави, интереси и цели, което ги прави различни в преценката им за един и същ продукт или услуга. Освен това - откъде да сме сигурни, че всяка оценка, публикувана в Тrip Advisor е от реален потребител на услугата, за която той е дал оценка.
За по-голяма достоверност на подадената информация, а и за да се избегнат злоупотреби следва да се изисква проверка на самоличността на потебителите, публикуващи оценката си за даден обект. Някои сайтове ( като например Booking.com и Hotel.de) вече поставят условие, че само този, който е потребил продукта т.е. е направил действителна резервация през самия сайт, може да изказва мнение и да дава оценка.
Вие как мислите?

Анонимен потребител
от Димо Желев Анонимен, 07 март 2009, 17:44 4 Намирате този коментар за неуместен?

Безспорно рекламата "от уста на уста" е се ползва с най - голямо доверие в пъти по голямо от рекламните текстове. Относно възможността за злоупотреби - това според мен е по - скоро български проблем. В проходжащите наши сайтове за коментари и оценки повечето обекти имат под 10 мнения. Това означава, че с няколко недобронамерени коментара от потребители с неизяснена самоличност може да бъде даден друг акцент на оценката за даден хотел. При Tripadvisor.com голямата част от обектите имат десетки коментари. Още повече в самата система има възможност да се оценява даден коментар до колко е полезен за потребителя. Това гарантира отностителна безпристрастност на генералната оценка.
Нормално е в booking.com и hotel.de да се въведе възможност за коментари само за потребители, резервирали през дадените системи. Това премахва възможността за злоупотреби, но забележете тези системи са резервационни, а не информационни(като трипадвайзър).
Определено смятам, че това е бъдещето в световен пазар! Успех на колегите които се занимават с подобни проекти!

Анонимен потребител
от Екатерина Геловска Анонимен, 09 март 2009, 22:46 5 Намирате този коментар за неуместен?

Благодаря на Рокси за повдигнатата тема, а на всички включили се - за изразените мнения. Разбирам, че е интересна и ще продължим с нея и на страниците на ХОРЕМАГ.
Изкушавам се обаче да се включа и аз в дискусията с опита, който имам.
В чуждите сайтове - или поне в повечето от тях, коментарите са на реални клиенти, които са резервирали и консумирали почивка/престой в определен хотел. Нещо повече, тъй като човек обикновено не се сеща да се върне на сайта и да публикува положителен коментар, макар че при негативни впечатления със сигурност ще го направи, сайтовете поемат инициативата да изпратят на клиентите си писма, с които ги канят да споделят своето мнение.
И тъй като имам подобен опит и с tripadvisor.com, и с venere.com, и с booking.com и др., където съм публикувала мненията си след посещение в даден хотел, си мисля, че едва ли има място за злоупотреба или за целенасочено злонамерени отзиви. Разбира се, има просто досадни и капризни гости, които никога от нищо не са доволни. Но пък те винаги си личат, особено ако си направите труда да прочетете повече отзиви.
За мен е много полезен фактът, че там можете да видите не просто мнението на даден гост за даден хотел, а и на кого той би го препоръчал - на млади хора, семейства с деца, възрастни двойки, бизнес гости и пр. Сама по себе си такава препоръка е многозначителна и дава информация за това какво можете да очаквате от хотела.
Как точно стоят нещата в българските сайтове не знам, защото, да си призная, не съм ги ползвала, но задължително ще проуча и в някой от следващите броеве ще можете да прочетете отчета ми

Анонимен потребител
от Румен Анонимен, 25 март 2009, 11:15 6 Намирате този коментар за неуместен?

Потвърждавам изказаното мнение от Екатерина - винаги когато резервираш през интернет, винаги искат обратна информация. Аз лично винаги четя ревютата и досега не съм бил излъган. Считам, че 90 % от тях си истински и е много полезно да разбереш кой къде го стиска - не винаги лошо за един е лошо и за теб, пък и придобиваш предварителна нагласа за плюсовете и минусите и така няма изненади.

Клиентите по-скоро използват Google за да проверят какво са написали другите хора за хотела/туроператора/курорта/круйза.
Дори ТрипАдвайзър да фалира утре, хората ще продължат да пишат за холидейните си преживелици в любимия си форум или блог, а Гууглиращите клиенти - да четат.

"На нож препасан и на звяр, на тиха бара, на женски поглед и на цар да нямаш вяра." - Панчатантра

Анонимен потребител
от Валето Анонимен, 16 май 2009, 18:01 8 Намирате този коментар за неуместен?

В последните 7 години,постоянно летувам в чужбина и мога да Ви кажа че Винаги се интересувам от хотела,локацията му,плажоветеІплаща ли се или не и колкоІ.Както и отзивите в Трип адвайзър,и нашият отзиви на пътешественика.Това пиша на тези които професионално се интересуват.Грамотният турист винаги това прави.И за съжаление не мога да намеря сили да летувам в България,на море.Из страната да,но на море засега не.

Анонимен потребител
от Patilan Анонимен, 20 май 2009, 22:54 9 Намирате този коментар за неуместен?

Za svedenie na vsichki publikuvashti v tozi forum Tripadvisor.com be zakupen ot konglomerata Expedia/Hotels.com prez 2007. Ponastoyashtem go izpolzuva za populyarizirane na svoite stranici za zapisvaniya... Taka che vseki tryabva malko da podhozhda s izvestna doza zdravoslovno podozrenie... A za balgarskite hoteli... kakto se kazva za martvite ili huvavo ili nishto.. Az predpochitam nishto...

Анонимен потребител
от Мирослава Караджова Анонимен, 22 юни 2009, 14:29 10 Намирате този коментар за неуместен?

Здравейте,

Искам да споделя мнението си по темата, като студент, който активно се интересува от онлайн дистрибуция. Моделът Travel 2.0 несъмнено е много популярен в световен мащаб въпреки противоречивите мнения дали всъщност туристите вземат решение на база подобна информация генерирана от потребители. Аз лично смятам, че това е така, в голяма степен в САЩ и Европа и за момента в доста малка в България. Българският турист се влияе от чуждото мнение, но за съжаление няма навика да публикува своето и да дава оценка за използваните услуги. Това може да се види в съществуващите български сайтове, с възможност да се оставят коментари. Тази част от българските туристи, които активно използват интернет за планиране и купуване на туристически услуги, може би са по-склонни да го правят.
Що се отнася до TripAdvisor, аз лично го използвах за да се консултирам къде да отседна в Банско тази зима. Системата им за коментари и оценка е направена доста добре и лесно си проличава ако коментара не е реален. Моля, зачетете се в коментарите на чужденците за българските хотели, интересно е да се види как възприемат предоставените им услуги в България.
Личното ми мнение е, че този модел има бъдеще и в България, но по-скоро сред новото поколение активни, неорганизирани туристи, които използват Интернет ежедневно, а не сред масовия турист.

Здравейте
Доста професионални мнения прочетох и трябва да Ви кажа, че манипулирането е много лесно уловимо, а и за самия хотел не е удачно, защото после отрицателните мнения ще нарастнат като лавина. По-добре е за самия хотелиер да отстрани недостатъците, а не да манипулира. Аз съм за тези сайтове, а дори и да фалира този, инструментите за мнения на туристите са неограничени.
Друг ще се появи, създателите бързо се ориентират.
Поздрави

stambolov

Анонимен потребител
от Емили Анонимен, 16 ноември 2009, 16:48 12 Намирате този коментар за неуместен?

Работя в един от сайтовете за онлайн хотелски резервации в чужбина, а не в България. Всеки отзив, публикуван на сайта, идва от клиент, който е поканен до остави мнението си след престоя си в хотела. Отзивите се публикуват без никаква редакция и съгласно политиката на фирмата те не бива да съдържат обидни коментари и нецензурен език. Аз лично обичам да чета чуждите коментари за българските хотели, за да сравнявам как е по света и у нас.

Мисля, че специализираните сайтовете за потребителски коментари все повече ще набират популярност в България. Напоследък към тази ниша в българското интернет пространство интерес проявяват и големи европейски туристически сайтове, какъвто е например базираният в Германия http://www.trivago.de От няколко месеца сайтът има платформа на български език http://www.trivago.bg, към която интересът е доста голям, съдейки по големия брой коментари, които могат да бъдат прочетени там. А дали ще се доверите на всичко прочетено е въпрос на лична преценка. Аз лично проверявам поне 2-3 различни източника, включително http://www.tripadvisor.com

Доста интересни разсъждения по темата. Аз лично винаги, когато посещавам дадена дестинация винаги проверявам официални и неофициални форуми. Наскоро бях неорганизирано в Индия и най- добрия вариант да се информира човек за различни специфики на подобна дестинация се оказаха форумите.
Наистина е вярно, че българите не оставяме мнението си по специализирани форуми, а реално когато си доволен това е един вид "благодаря", когато си недоволен им го показваш.
Работя в хотел и мога да споделя, че все пак трябва да се подхожда с известен скептицизъм, понеже и аз самият съм писал положителни мнения за мястото на което работя, а от друга страна съм срещал случаи (особено в booking, hrs и др.) когато клиентът буквално мрънка за тотални глупости и откровено лъже. Така, че ако има повече коментари просто добиваш обща представа за нещата- винаги има доволни и недоволни клиенти.

хмммм....

Анонимен потребител
от Евгени Анонимен, 14 декември 2010, 18:55 15 Намирате този коментар за неуместен?

Определено и в България има вече достатъчно платформи за хотелски мнения и оценки. Аз обаче познавам само един, където са отделени мненията на клиенти ползвали със сигурност услугата на хотела и тези на непроверените клиенти: http://www.visit.bg

Анонимен потребител
от marin Анонимен, 25 февруари 2011, 18:59 16 Намирате този коментар за неуместен?

http://tochica.com/r/383 допълнителни доходи

Моделът определено има бъдеще, даже мисля, че ще набира още скорост с времето.
Още един сайт от мен, който сравнява всички цени на хотелите по целия свят, но има и подобна секция за самолетни билети - http://www.rezervacia.info

За хотели не бих казал , че чета отзиви от клиенти , просто спя вопределени вериги за които съм сигурен в качеството. За неорганизирано бюджетно се доверявам на познати и сайтове .

From the depths of Norway , take out your crop pain and feel the true evil !

Задължително чета коментарите в booking.com и tripadvisor, за да видя какво се премълчава от рекламата и да взема решение в полза на определен хотел. Наясно съм, че има клиенти, на които е невъзможно да се угоди, но това много бързо се вижда от коментарите им.


НОВ ОТГОВОР

За да коментирате, моля влезте в профила си или се регистрирайте.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly