Регистрация

БРОЙ 77 ОТ ДЕКЕМВРИ 2011 г.

Начало | Тема на броя

Тема на броя

Време за парти (18/11/2011)

Парти кетърингът в България е онзи, който определя динамиката в сектора, той е черешката на тортата, макар че е само върхът на айсберга на кетъринговата индустрия. По развитието му можем да съдим за целия кетърингов сектор, защото в него като в огледало се отразяват всички проблеми. Прочети още...

Между небето и земята (18/11/2011)

якои може би си спомнят, че единственото нещо, сервирано при полетите на авиокомпания "Балкан" от София до Варна, бяха бонбончета при излитане и кацане. Днес авиокетърингът е нещо съвсем различно, макар че за различните авиокомпании и пътнически класи съдържанието му варира в широки граници — в бизнес и първа класа храненето в самолет може да прилича на изискан обяд или вечеря в ресторант, докато в туристическа класа по-скоро наподобява прескачане до близкия фастфуд. Във всички случаи обаче това е сложен и комплексен бизнес, който и в България бързо се развива. Прочети още...

ИндустриалНО (18/11/2011)

За баща на индустриалния кетъринг се смята Роберт Оуен, който в далечната 1815 създава голяма столова за своите служители в британската текстилна индустрия. Прочети още...

Кетъринг асоциации на международната сцена (18/11/2011)

Несъмнено широкоспектърният обхват на кетъринг индустрията и участниците в нея предполагат и компаниите, и организациите от различните й сегменти да се обединяват, защитавайки своите интереси с цел предлагане на най-добрите услуги за клиентите. Прочети още...

Кетъринг (18/11/2011)

Когато кажем кетъринг, обикновено се сещаме за организиране на специални събития — конференции и семинари, банкети, частни и корпоративни партита, коктейли, държавни приеми, сватби. Някак си често забравяме, че понятието кетъринг включва и индустриалното хранене в болници, големи предприятия с хиляди служители, училища, детски градини. Малко встрани е още една категория, с която всеки се сблъсква — авиационният кетъринг, който през последните тридесетина години претърпя много метаморфози. Прочети още...

Брой: 76 - 2011

На бързи обороти (11/10/2011)

Професионалистите в областта на услугите често се шегуват, че не е възможно да се направи нещо бързо, качествено и евтино. Едновременно могат да се изпълнят не повече от две от условията: бързо и качествено, но скъпо; качествено и евтино, но не бързо; бързо и евтино, но некачествено. Хората, които прибягват до услугите на бързото хранене (или бързото обслужване, както предпочитат да го наричат професионалистите в бранша), обаче искат точно това съчетание: бързо, евтино и вкусно. Към това трябва да добавим и още едно условие, което все повече потребители и все по-често изискват - освен изброеното по-горе храната трябва да бъде и здравословна. Съгласете се, че това съвсем не е лесно за изпълнение. И все пак някои опитват... Прочети още...

1 коментар

В началото бе... (11/10/2011)

За родоначалници на бързото хранене се смятат американците, защото именно те го поставиха на индустриална основа, а хамбургерът, макар и с немски корен, се превърна в символ на американския фастфуд. Прочети още...

Бързо хранене — бързи пари? (11/10/2011)

Заведенията за бързо хранене по определение имат няколко задължителни характеристики: предлагат храна за непосредствена консумация упражняват строг контрол върху размера на порциите контролират стриктно всички съставки и крайния продукт осъществяват индивидуално пакетиране наемат млад и неопитен персонал обслужват на каса предлагат само безалкохолни напитки Прочети още...

2 коментара

Различни и здравословни (11/10/2011)

ъв време, когато хапването на крак се е превърнало в навик, мнозина едва ли се замислят дали храната, която приемат, е здравословна. Важно е да е вкусна и да успее да задоволи глада. Но възможно ли е бързото хранене да се превърне в здравословно бързо хранене? Да! За целта са необходими две важни съставки: щипка любопитство и огромна порция желание. Прочети още...

На български адреси (11/10/2011)

След късния старт на веригите за бързо хранене в България секторът се развива динамично. От 2004 до 2009 г. продажбите стабилно се увеличават, като консумацията се стимулира и от все по-напрегнатия начин на живот, коментират от "Евромонитор интернешънъл" данните за развитието на заведенията за бързо хранене в България. По данни на агенцията за маркетингови проучвания местният пазар на продукти за бързо хранене през 2009 г. се оценява на близо 268 млн. лв., като ръстът спрямо предкризисната 2008 г. е с 20 млн. лв., или с около 8%. През 2010 г. ситуацията не се е променила много, казват от "Евромонитор". Прочети още...

Какво да хапнем набързо (11/10/2011)

42% от активните образовани хора в големите градове редовно консумират fast food

Често хапвам накрак, защото нямам време. Това са посочили 32.6% от анкетираните в маркетингово изследване, проведено чрез онлайн панела за проучвания на "Икономедиа". Данните са от края на април тази година, а изследването е проведено сред 527 души, основната част от Прочети още...

Брой: 75 - 2011

Във вакуум (15/07/2011)

Брой: 74 - 2011

Нека да е лято... (27/05/2011)

Тераси, градини, вътрешни дворове или пък тротоар - няма ресторантьор, който да подмине възможността да разшири територията си и да вдъхне ново настроение в заведението с една от тези алтернативи. Чисто праграматичната причина е спадът в оборота през лятото, който може да бъде компенсиран за сметка на добавяне на по-атрактивни места за гостите на открито. Прочети още...

На открито! (27/05/2011)

Терасите и градините на заведенията са основен аргумент в битката за клиенти

Заведение с тераса или тераса със заведение? Това е въпросът, който голяма част от собствениците на ресторанти и кафета не си задават. И грешат! Прочети още...

1 коментар

Брой: 73 - 2011

Предизвикателствата продължават (03/05/2011)

Когато Мохамед не отива при планината, планината идва при Мохамед. Вероятно водени от тази максима, представителите на "Евро-Ток България" доведоха у нас известни имена от чужбина, които представиха тенденциите в европейската кулинария пред многобройна аудитория. Прочети още...

Брой: 72 - 2010

 | 1 | 2 | 3 | 4 | Следваща

Можете да видите статиите от старите ни броеве в нашия архив.

Бизнес: КапиталКариериБизнесРегалГрадът.bgОдитFoton.bg

Новини: ДневникЕвропа

IT: IDG.BGComputerworldPC WorldCIONetworkworld

Развлечение: БакхусLIGHT

На английски: KQuarterly